HEARTfulness

Mindful-Utrecht_heart

Wil jij de voordelen van de Zelf-compassie training ervaren en de zekerheid van een gecertificeerde en didactisch ervaren trainers? 
De training beslaat 9 bijeenkomsten van 2,5 uur. Daarnaast krijg je individuele coachingssessie en ondersteunende materialen 
om thuis verder te oefenen. Je kunt je voor de volgende training opgeven:

Data Utrecht


Start 8 april
Maandagavond
8, 15, 22, 29 april
13, 20, 27 mei
3 juni

Schrijf je direct in!


Praktisch

€ 550,- bij particuliere deelname Incl. BTW, intake, werkboeken en gesproken meditaties
€ 725,- bij facturering aan bedrijf/ZZP Incl. BTW, intake, werkboeken en gesproken meditaties
Naast de 8 bijeenkomsten op bovenstaande data is 1 stilte bijeenkomst naar keuze én een individuele coachingssessie bij de prijs inbegrepen.

De avonden duren van 19.15 tot 21.45 uur. Een kwartier voor aanvang staat de koffie klaar.

De trainingen zullen plaatsvinden in Centrum voor Aandacht, Singelsteeg 2, 3511 HB Utrecht. Makkelijk bereikbaar per fiets, openbaar vervoer en auto.

Tips

Vergoeding door de verzekeraar
Sommige verzekeraars vergoeden de Mindfulnesstraining. Check uw polis voor de precieze bedragen en voorwaarden.
Of bezoek De Zorgwijzer.
Voor alle vergoedingen geldt dat de training gevolgd moet worden bij een VMBN gecertificeerde trainer in Categorie 1, Guido is gecertificeerd mindfulnesstrainer en gekwalificeerd bij de beroepsvereniging VMBN, in de hoogste categorie 1. De vergoeding door de zorgverzekeraar heeft geen invloed op de eigen bijdrage. Je krijgt het gehele bedrag vergoed.

Vergoeding door de werkgever
Ook via de Werkgever is het mogelijk het gehele bedrag voor de training vergoed te krijgen. Ziekteverzuim kost een bedrijf veel geld. Je werkgever heeft er groot belang bij dat ziekteverzuim door stress wordt voorkomen. Een mindfulnesstraining krijgt bij werkgevers steeds meer erkenning als een betaalbaar en effectief energiemanagement programma voor medewerkers. Werkgevers vergoeden de kosten altijd vanuit het persoonlijk professionaliseringsbudget of budget voor re-integratie of duurzame inzetbaarheid, dat voor werknemers beschikbaar is. Dit budget kun je inzetten om een stressreductie/ aandachttraining te bekostigen. Schroom dus niet om op je werk na te vragen of ze de training vergoeden in het kader van: Jij investeert je energie, je werkgever het geld en jullie zijn allebei blij met de (werk)resultaten.

Vergoeding door de belasting
In sommige gevallen is coaching en Mindfulness aftrekbaar van de belasting. Je kunt, afhankelijk van je inkomen, 30% tot 50% van de kosten terugkrijgen van de belastingdienst. Je bent zelf verantwoordelijk om te informeren bij de belastingdienst naar de mogelijkheden.

Vergoeding door uitkerende instantie
Het is de moeite waard voor mensen met een uitkering om te onderzoeken of het UWV een deel van de kosten voor een training betaalt. Van belang is dan om goed te motiveren hoe een mindfulnesstraining kan bijdragen aan het (sneller) vinden van een baan of aan het goed blijven functioneren in een baan.

Vergoeding door de gemeente
Het ondersteunen van mantelzorgers is voor veel gemeenten een speerpunt nu door de bezuinigingen in de zorg veel zorgtaken op de schouders van mantelzorgers terecht komen. Je kunt een beroep doen op WMO gelden. Sommige zorgverzekeraars vergoeden ook een deel van een training voor de mantelzorger.

Betalingsregeling of aangepaste prijs
Wanneer de vergoeding voor de training een belemmering vormt, is gespreide betaling of een aangepaste prijs wellicht mogelijk. Neem contact met ons op om over de mogelijkheden te praten.

Guido is gecertificeerd categorie 1 trainer en lid van de VMBN en VVM.

Wil je contact met een van de trainers en / of advies op maat? Laat dan hier je gegevens achter of neem contact op met Mindful Utrecht op 030 – 2600357.

Mindful-Utrecht_heart

Meer over Heartfulness oftewel Zelf-compassie…

Zelfcompassie is voor de mens een natuurlijke vaardigheid van vriendelijkheid, begrip en warmte voor jezelf. We passen zelfcompassie niet altijd toe!

Als we onszelf in een vinger snijden willen we het schoonmaken, verbinden en laten genezen. Dat is aangeboren zelfcompassie. Minder vriendschappelijk gaan we om met ons emotioneel welbevinden. Zeker als het gaat om onze negatieve gevoelens zoals schaamte, angst of zelfkritiek. In de Zelf-compassie training leer je vriendelijker met jezelf om te gaan tijdens moeilijke momenten in je leven. Je leert zorg te dragen voor jezelf en je emoties.

Hoe reageer jij op een aanrijding die je veroorzaakt?
“Had ik maar beter opgelet. Heb ik weer. Ik houd mijn adem in. Oh wat ben ik stom. Grrr Hoeveel schade heb ik? Hoe vertel ik het mijn partner? Dat kan ik er ook nog wel bij hebben”

Hoe reageer jij op je beste vriend die een aanrijding veroorzaakt?
“Is alles goed met je, ben je gewond? Wat zal je geschrokken zijn! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Kan ik iets voor je doen?

Hoe reageer jij vanuit zelfcompassie op een aanrijding die je veroorzaakt?
“Ik ben me dood geschrokken, ik sta te trillen op mijn benen en mijn hart bonst. Hoe gaat het nu met me? Ik voel onrust, bezorgdheid, schuld. Wat heb ik nu nodig? Wat moet er nu geregeld worden?”

Drie componenten van zelfcompassie

  • Zelfkritiek maakt plaats voor vriendelijkheid naar jezelf
  • Je kijkt met open aandacht naar je ervaring: Mindfulness
  • Je gaat niet uit contact maar zoekt de verbinding: we maken als mens allemaal fouten

Doe de Zelf-compassietest! Klik hier

Wil je contact met een van de trainers en /of een advies op maat? Laat dan hier je gegevens achter of neem contact op met Mindful Utrecht op 030 – 2600357.



START SNEL

Gratis proefpakket

Maak kennis met Mindfulness oefeningen en lees meer!