Mindful Yin Yoga

Mindful Yin Yoga

Yin Yoga is meditatie in beweging

Soms is stil zittend mediteren een moeilijke opgave, op dat soort momenten kan je lichaam een ideaal anker zijn om stress te ontladen.
Yin Yoga is een hele zachte, passieve en aandachtige vorm van yoga. Bij deze vorm van yoga lig je of zit je op de grond en houdt de pose 2 tot 5 minuten vol waarbij we de spieren ontspannen.
We verleggen de aandacht naar hoe het lichaam aanvoelt en wat zich binnenin ons afspeelt. Het aanwezig kunnen of leren zijn bij alles wat in de houding op dat moment aan jou verschijnt kan een zeer intieme ervaring zijn. sphinx.yoga
Het prachtige aan Yin Yoga is dat je mag zijn zoals je bent: de houding wordt met props aangepast aan wat je nu kan op fysiek als op emotioneel vlak. Je hoeft geen yoga-ervaring te hebben of heel lenig te zijn, deze yoga is voor iedereen.
Door de ademhalingsoefeningen en de mindfulness-technieken schakelen we vrij snel naar het parasympathisch zenuwstelsel waar het lichaam tot rust mag komen en mag herstellen.
Je zult je als herboren voelen na het doen van deze oefeningen!

In deze workshop leer je meer over Yin Yoga en doe je diverse oefeningen waarbij het zenuwstelsel tot rust komt. De oefeningen zijn heel eenvoudig en heerlijk om te doen, wel vraagt het sensitief leren luisteren naar je lichaam.
Je ontdekt de wijsheid van je lichaam en hoe heilzaam Mindful Yin Yoga voor jou kan zijn!

Data

Data volgen…
Schrijf je direct in!

Praktisch

Trainer: Ida
De middag duurt van 14.00-16.00 uur en zal plaatsvinden in Studio Loevenhout, Pretoriadreef 49, 3564 BX, Utrecht. Een kwartier voor aanvang staat er thee en water klaar.
Deze workshop wordt aangeboden door Huis onder de Zee, Cranio Sacraal praktijk i.s.m. Mindful Utrecht.
Investering: € 25,- contant

Meer over Yin Yoga…

Bij Yin Yoga maak je door langer in eenzelfde zittende of liggende houding te verblijven, contact met de fascia (het dieperliggend bindweefsel) waar zich tevens het meridiaan-stelsel bevindt.
Deze yoga stimuleert de meridianen (ook wel te vergelijken met ‘acupunctuur zonder naalden’) en de verzachting van de fascia wat fungeert als onze innerlijke ‘geheugenbank’. Veel spanning is opgeslagen in ons fascia wat minder flexibel maakt en waardoor we weinig energie kunnen ervaren.
In de lessen zal aandacht besteed worden aan specifieke meridiaan-paren en wat deze voor onze gezondheid kunnen betekenen.

Nog meer voordelen van deze vorm van yoga:

– meer rust in je hoofd en je lichaam
– betere nachtrust
– rugklachten verminderen of verdwijnen
– soepeler en flexibeler lichaam
– hydrateren van je lichaam
– verspoedigen van afvoer van afvalstoffen
– tevens betere opname voedingsstoffen
– makkelijker met emoties, gedachten, lichaamssensaties kunnen omgaan
– kracht in je kwetsbaarheid kunnen ervaren
– liefdevoller naar jezelf
– werkelijk aandachtig en liefdevol zijn naar onze omgeving

Wil je meer weten, kijk dan op Huis onder de Zee





START SNEL

Mindfulness trainingen

Startdata: 10, 26 of 30 oktober

Kennismaking Mindfulness

21 oktober of 5 januari

Zelf-compassie training

Startdata: 27 november

Kennismaking Zelfcompassie

25 augustus

Klik hier voor het volledige overzicht

Gratis proefpakket

Maak kennis met Mindfulness oefeningen en lees meer!